Vyjednávání se zaměstnavatelem
Na této stránce se dozvíte podrobnosti z aktuálních vyjednáváních závodního výboru se zaměstnavatelem a zde se budete moci k právě probíhajícím vyjednáváním vyjádřit, abychom i my věděli vaše názory a mohli jimi argumentovat zaměstnavateli při vyjednávání s ním.
V DRUHÉ POLOVINĚ PROSINCE 2016 DOJDE K DRUHÉMU VYJEDNÁVÁNÍ O
KOLEKTIVNÍ SMLOUVĚ NA ROK 2017
Dne 8.3.2016 proběhne jednání mezi vedením společnosti ARRIVA Teplice s.r.o.
a
ZV OO DP Teplice s.r.o.
K jednání jsou připraveny tyto body:
-
Navýšení mzdy
nebo
-
Navýšení odměny za odpracovanou směnu ( nyní 50,-Kč za směnu).
-
Navýšení příspěvku na důchodové připojištění ( nyní 400,-Kč).
-
Zvýšit stravné (diet) nyní 70,-Kč (možnost ze zákona 70,- až 83,-Kč ).
a dále
-
Prodloužení odstavného času (nyní 10min. ) na 20 min. Jednalo by se aspoň o dny, kdy je třeba zavézt vůz ke kontrole na dílnu.
-
Nástupní časy prodloužit alespoň o 5 min. (např.doplňování provozních tekutin).
-
Předprodej Duchcov – zpřístupnit toalety ve vedlejší budově pouze zaměstnancům Arrivy ( vyměnit zámek ), kam nyní chodí nejen zaměstanci pojišťovny a autoservisu, ale i zákazníci autoservisu, dveře nikdo nezamyká, naše ručníky, mýdlo, toal. papír jsou hned pryč.
-
Zavést „šejdrovné“ minimálně 5,-Kč /hodinu.
-
Propůjčení nebo zakoupení a namontování uzamykatelné poštovní schránky pro odb.org..
-
Šatny se skříňkami pro řidiče.
-
Špatná komunikace řidič - dílna - provozní mistr.
-
Desinfekční gely nejsou ve všech vozech.
-
Zvýhodněná cena pro zaměstance na myčku pro soukromé vozy.
-
Neshoda km grafikon - skutečný stav na krajských linkách.
-
Problematika s parkováním se soukromými automobily.
-
Uzamykatelné nádrže na všech vozech (podezření, že se krade nafta).
O výsledku jednání,budete i nformováni .
Zápis z jednání ZV a vedením společnosti
za dne 26.10.2015
Přítomni za ZV: Josef Linhart, Eduard Kalfus, Petr Malý, Břetislav Gýna, Jan Martínek
Přítomni za vedeni společnosti: ing.Petr Havlík, Petr Čihák
Jednání začalo v10:30h
Na jednání byli projednány tyto body.
-
1- Vyjednávání navýšení mzdy na rok 2016
-
2- Ponechání 50Kč na den za odpracovanou směnu
-
3- Ponechání 100Kč za den odpracované směny z volna
-
4- Normy a spotřeby autobusu a trolejbusu
-
5- Poůkazky na vánoce 2015
-
6- Příspěvek na mikulášskou besídku
-
7- Pracovní obuv a příspěvky na obuv
-
8- Nápoje JUVÍK v letních měsících
-
9- Naplánování a financování Mikuklášského trolejbusu
-
10- Roční jednorázový příspěvek zaměstnavatele na rok 2016 Odborové organizaci
-
11- Příspěvky zaměstnavatele na jarní nebo letní tábory
-
12- Problematika WC na konečných
*Při projednávání o navýšení mzdy na rok 2016 se obě strany dohodli,že toto téma znovu projednají v Lednu 2016 a to po uzávěrce roku 2015 a po výsledku hospodaření .
*Dále bylo dohodnuto že příplatek 50,-Kč za odpracovanou řádnou směnu zůstane i v roce 2016, tak i nadále zůstane příplatek 100,-Kč za den odpracované směny z volna.
*Dlouhodobé téma o spotřebách bylo dohodnuto,že spotřeba bude sledována a upravena v nejbližším termínu,nejpozději do konce listopadu 2015.
Výpisy a přehled spotřeb nafty a elektřiny bude opět v následujícím měsíci v tištěné podobě k vyzvednutí v místnosti s grafikony.
*Poukázky nadále zůstanou jako v předešlích letech,takže beze změn
*Příspěvek na mikulášskou byl s vedením dohodnut tak,aby byla tato akce pro všechny zeměstnance ARRIVA TEPLICE s.r.o. A né jen pro členy OO a to s tím že za členy OO vstupné 50,-Kč zaplatí Odborová Organizace a nečlen si vstupné uhradí sám.Vstupné se platí jen za dítě.
*Bod obuv je stále v jednání.
*Bod JUVÍKY jsou stále v jednání
*Mikulášský trolejbus byl dohodnut a uskuteční se začátkem měsíce Prosinec.Tuto akci hradí zaměstnavatel.
*Roční příspěvek Odborové organizaci zůstává stejný jako v roce 2015,jen s rozdílem že zaměstnavatel přispěje na dvě akce v roce 2016 pořádané Odborovou organizací s tím,že těchto dvou akcí se budou moci zúčastnit všichni zaměstnanci ARRIVA Teplice s.r.o.
* Jednorázový příspěvek buď na jarní nebo letní dětský tábor zůstává beze změn.
* Problematika s WC je neustále v jednání a v nejbližší době bude tento problém vyřešen.
Zápis z jednání vypracoval
Josef Linhart
Zápis z jednání s p.ředitelm ing.P.Havlíkem z července 2015
NÁVRHY A ODPOVĚDI
Dotaz:
Odstavné časy, které jsou započítány do pracovní doby, jsou krátké. Není možné se vejít s odevzdáváním tržby a v pondělí je doba při čekání na kontrolu autobusů na dílně ještě delší ( přesčasy?). Prodloužení odstavné doby po příjezdu do garáži, především v pondělí, kdy se musí s vozy k pravidelné týdenní prohlídce na dílnu a řidiči jsou tím i o 15 - 20 minut déle v zaměstnáni po skončení pracovní doby.
Vyjádření:
Začátkem července jsme rozdělili provádění technických kontrol autobusů na všechny dny v týdnu, tedy od pondělí do pátku. Tím se odstranily pondělní zácpy a nucené prodlužování pracovní doby. Zároveň začal být používán bezobslužný tankomat, jehož ovládání také zpočátku činilo některým řidičům potíže. V průběhu měsíce jsme po několik večerů situaci monitorovali a myslím, že došlo k podstatnému zlepšení a doby k čerpání pohonných hmot se vrací do normálu.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotaz:
Závady na vozech, které se hlásí a nikdo je neřeší. Přímá komunikace s dílnou! Hlášené závady se vůbec neřeší a neodstraňují a to i po několika urgencích. Jsou závady, které se hlásí i dva tři měsíce a stále nejsou odstraněny. Komunikace mezi řidičem a dílnou jsou totiž nulové. Od doby, kdy se změnilo hlášení závad a to, že se závady hlásí provoznímu technikovi a ne přímo mechanikům, jsou závady odstraňovány mnohem pomaleji, než tomu bylo dříve. Provozní technici neplní své pozice asi tak, jak se předpokládalo a i mechanici z dílny si stěžují, že o vozech s poruchami a závadami skoro nic neví. Např.: Hučící větrák v kabině řidiče tři měsíce a dodnes větrák nebyl vyměněn. Po dotazu na mechanika, zda je to problém vyměnit, mi odpověděl, že to problém není, ale musí počkat, až to dostanou nařízené. Několikrát jsem se ptal i provozních techniků, co a jak a vždy mi bylo řečeno, že se to řeší..řeší se to tři měsíce??!!
Vyjádření:
Do konce prázdnin bychom měli mít hotovu koncepci, která bude řešit, jak odstraňovat drobné závady, hlášené v době nepřítomnosti provozního technika.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotaz:
Hygiena v autobusech na konečných stanicích. Není kde si umýt ruce. Možné minimálně fasovat hyg. desinfekční ubrousky, gely..
Vyjádření:
Možnost vybavení všech konečných zastávek sociálním zařízením je limitovaná schválením umístění tohoto zařazení městem nebo obcí, na jehož území se konečná zastávka nachází. V současné době testujeme různé druhy hygienických potřeb, které by mohli řidiči mít přímo ve vozech. Problémem je, jak zajistit řádnou péči o tyto hygienické prostředky a jak zajistit, že budou používány v našich vozech a ne v domácnostech řidičů. Argumentace, že je na řidičích, zda budou hygienické prostředky řádně uchovávat v tomto případě pokulhává, protože při špatné péči nebudou hygienické prostředky plnit svůj účel.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotaz:
Spotřeba – každý vůz má jinou spotřebu ( stejný typ vozu ). Stížnosti na rozdílné spotřeby stejných typů vozů na stejných kurzech..a věřte že to není jen v řidičích, ale i v jednotlivých vozech a jejich údržbě.
Vyjádření:
Spotřebu trakční energie a pohonných hmot sledujeme průběžně a měsíčně vyhodnocujeme. Souhlasím s Vámi, že vozy stejných typů vykazují dlouhodobě různou spotřebu. U trolejbusů proto jsou vozy i stejného typu rozděleny podle dlouhodobě dosahovaných spotřeb. U autobusů nejsou rozdíly ve spotřebě tak výrazné, že bychom museli k tomuto kroku přistupovat. Pravidelně typujeme vozy, které ve své typové skupině překračují průměr skupiny a tyto vozy podstupují technickou kontrolu. Máme řadu případů, kdy na vozech, které jsou nasazeny na stejné linky a z hlediska spotřeby se chovají neutrálně, má jedni řidiči trvalou nadspotřebu, kdežto jiní dosahují každý měsíc úsporu. Pokud bychom automaticky zvyšovali normu, aby se všichni řidiči do spotřeby vešli, ztratí systém hmotné zainteresovanosti na spotřebě trakční energie a pohonných hmot své opodstatnění. Situaci ve spotřebě budeme nadále věnovat plnou pozornost, jak v oblasti technické, tak v oblasti techniky jízdy řidičů. Osobně jsem si prověřil, že v technice jízdy mají někteří řidiči ještě velké rezervy.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotaz:
Tankovat každý za sebe, kdo rozděluje spotřebu – podle čeho, na voze, kde jezdili tři řidiči za směnu?? Přehled spotřeby ( pouze ve výpl. pásce, kde není rozpis ), Není k nahlédnutí předpis- normy k jednotlivým vozům
Vyjádření:
Systém používaný k vyhodnocování spotřeby jednotlivých řidičů je rozdílný u trolejbusů a u autobusů. V případě trolejbusů řidič při započetí směny opíše stav elektroměru a po skončení směny opět zapíše konečný stav elektroměru. Z rozdílu počátečního a konečného stavu elektroměru je mu počítána spotřeba. Tedy řidiči trolejbusů jezdí každý na sebe. U autobusů se denní spotřeba bere z dotankování po skončení směny. Natankované množství se dělí poměrem ujetých kilometrů jednotlivými řidiči na daném voze a tato částka je denní spotřebou řidiče. S ohledem na problémy s tankováním na bezobslužném tankomatu v měsíci červenci, kdy někteří jednici dokázali po čtyřsetkilometrovém denním výkonu natankovat deset litrů, jsme v červenci zajistili poslední den dotankování do plna a suma měsíčního tankování byla rozdělena mezi jednotlivé řidiče v poměru ujetých kilometrů s daným vozem za měsíc. Zadali jsme dodavateli software vytvoření zcela nového modulu, který bude řešit vyhodnocování spotřeby včetně přehledů pro řidiče (den po dni s každým vozem zvlášť). Termín dodání nového modulu je září letošního roku. Zároveň jsme zadali úkol zprovoznit přenos dat z průtokoměrů a jejich následné vyhodnocování. Průtokoměry jsou zatím nainstalovány v autobusech SOR CN 12.3 a připraveny pro autobusy SOLARISY ev. č. 715 – 733. Pokud se tento systém osvědčí, rádi bychom ho nainstalovali do všech ostatních autobusů. Potom by se spotřeba na autobusech vyhodnocovala obdobně jako u trolejbusů, tedy porovnáním počátečního a konečného stavu průtokoměru. Tedy i řidiči autobusů by jezdili každý sám na sebe a spotřeba by se nemusela rozpočítávat v poměru ujetých kilometrů. Normy spotřeby budou zveřejněny na privátních stránkách pro řidiče a budou pravidelně aktualizovány.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotaz:
Vybavení vozů ( koště, hadr, smetáček a lopatka )
Vyjádření:
Vybavení vozů čistícími prostředky má dva sporné body. Za prvé je nutné ve všech vozech najít prostor, kde je možné tyto prostředky skladovat, což není zejména u nízkopodlažních vozů jednoduché. Objednatelé dopravy navíc trvají na tom, že čistící prostředky nesmí být v prostoru pro cestující. Druhý problém spočívá v tom, jak tyto prostředky ve vozech udržet. Pokud přistoupíte na to, že pokud bude zjištěna ztráta čistících prostředků, automaticky je doplní poslední předcházející řidič na své náklady, nevidím v tom velký problém.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotaz:
Letní sezóna – kraťasy, ev. trička, které sají pot
Vyjádření:
Na základě Vašeho /poznámka: s předsedou odboru / jednání s krajským radním pro dopravu vidím reálnou možnost povolení úlev v letním období počínaje příštím rokem. Na podzim bychom měli mít s Ústeckým krajem k této problematice jednání, jehož výsledky obratem sdělím.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotaz:
Stravenky náhrada za stravenky odebrané řidičům, které byli benefitem od podniku, ustanovené v kolektivní smlouvě.
Vyjádření:
V souladu se změnou dopravního systému (linková doprava) bylo změněno místo výkonu práce z okresu Teplice na vozovnu v Teplicích, proto všichni, kdo vyjíždějí a jsou více než 5 hodin mimo vozovnu, dostávají stravné. Pouze ti, kdo tuto podmínku nesplňují (dělené směny), dostávají stravenku. Výše stravného je vyšší než cena stravenky.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotaz:
Odměna ( jiná výhoda ) řidičům, setrvávajícím u firmy déle než pět let. Přivítali bychom nějaké měsíční ocenění za věrnost podniku. Jednalo by se o řidiče, kteří jsou u podniku déle než pět let bez přerušení, návrhy řidičů - vyšší základní hodinový plat, vyšší příspěvek na důchodové spoření, vyšší měsíční prémie podložené smlouvou.
Vyjádření:
Benefity pro zaměstnance jsou řešeny centrálně v rámci skupiny ARRIVA v České republice. Musíme ale mít na paměti, že je nutné zachovávat princip stejné odměny za stejnou práci. Na druhé straně nejsem úplně přesvědčen o tom, že ve všech případech se kvalita výkonu práce lepší s dobou odpracovanou ve firmě. V současné době používáme systém odměn k pracovním a životním výročím. Proberu tuto záležitost s generálním ředitelem a sdělím jeho stanovisko.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Josef Linhart
předseda ZO DP TEPLICE s.r.o
.
Předání podnětů a požadavků
PODNĚTY ŘIDIČŮ KE ZLEPŠENÍ PRACOVNÍCH PODMÍNEK K JEDNÁNÍ S VEDENÍM ( s panem ing. Havlíkem a panem Čihákem-jednatelem společnosti )
-
Odstavné časy, které jsou započítány do pracovní doby, jsou krátké. Není možné se vejít s odevzdáváním tržby a v pondělí je doba při čekání na kontrolu autobusů na dílně ještě delší ( přesčasy?).
-
Závady na vozech, které se hlásí a nikdo je neřeší. Přímá komunikace s dílnou!
-
Hygiena v autobusech na konečných stanicích. Není kde si umýt ruce. Možné minimálně fasovat hyg. desinfekční ubrousky, gely..
-
Spotřeba – každý vůz má jinou spotřebu ( stejný typ vozu )
-
Tankovat každý za sebe, kdo rozděluje spotřebu – podle čeho, na voze, kde jezdili tři řidiči za směnu??
-
Přehled spotřeby ( pouze ve výpl. pásce, kde není rozpis )
-
Není k nahlédnutí předpis- normy k jednotlivým vozům
-
Vybavení vozů ( koště, hadr, smetáček a lopatka )
-
Letní sezóna – kraťasy, ev. trička, které sají pot
-
Stravenky náhrada za stravenky odebrané řidičům, které byli benefitem od podniku, ustanovené v kolektivní smlouvě.
-
Odměna ( jiná výhoda ) řidičm, setrvávajícím u firmy déle než pět let
Vážení zaměstnanci
dne 17.12.2014 došlo k podepsání Kolektivní smlouvy na roky 2015 a 2016.
Kontakt
ZO OS DOSIA Dopravní podnik Teplice s.r.o.Emílie Dvořákové 70
Teplice
41501
+420 776 612 989
pepalin@seznam.cz
K probíhajícímu vyjednávání se můžete vyjádřit zde.
